Min nya last

Nu är jag äntligen på bättringsvägen! Det känns så skönt att kunna röra mig obehindrat igen och slippa kliandet, även fast utslagen finns kvar men det lär de väl göra ett tag.
 
På grund av mitt tillstånd jag haft de senaste veckorna så har jag varit ganska stillasittande och med detta hittat en ny hobby/last: korsord. Jag har aldrig varit ett fan av att lösa korsord, men nu när jag inte haft ork till mycket annat så har jag fastnat rejält. Jag började i några gratistidningar som kommer i brevlådan var och varannan dag. Men jag tyckte de var för lätta. Så jag gick och köpte en KORSORDSTIDNING. En tidning med bara korsord. Andreas kallar mig numera för pensionären. Jag är alltså helt hooked, kan inte sluta. "Men bara ett ord till". Tror ändå att det är en hyfsat sund "last".
 
En inte lika sund last jag har är det här med socker. I helgen fick jag så äta årets första semla. Jag hade valt bageri med omsorg. Valet föll på Patisserie David som förra året blev utnämnt till Malmös bästa semla. Förväntningarna var skyhöga!
 
 
Jag var naturligtvis tvungen att föreviga min fikastund. Väldigt Instagram-vänligt fikamaterial. Men hur smakade semlan då? Den var gudomligt god, alldeles lagom med grädde och mycket mandelmassa, vilket jag gillar. Brödet var också fluffigt och gott. Dock tyckte jag semlan var lite för liten, så det drar ner betyget till en 4 av 5. Semlor ska per definition vara stora tycker jag, annars får man kalla det för mini-semla ;)
 
En gång när jag skulle köpa en semla till mig själv tyckte jag det var så pinsamt att expediten skulle tro att jag skulle gå hem och trycka i mig den själv (vilket jag naturligtvis skulle), så jag köpte två mini-semlor istället. Så från att vara en tragisk sitta-hemma-själv-och-mula-semlor-person blev jag bara en vanlig person som skulle fika med någon, vilken luring! Haha. Tycker generellt att det kan vara jobbigt att handla vissa saker pga att jag tror att expediten ska döma mig (Ja jag vet, de bryr sig antagligen inte alls om vad jag köper, men de är ju också personer liksom). Jag kan liksom inte bara köpa en chokladkaka för då kommer den där känslan smygandes, och så plockar jag på mig lite bananer och spenat på vägen bara för att "gömma" chokladen lite... Självscanning är världens bästa uppfinning för oss som vill svulla ifred! För det vill man ju.
 
Nu måste jag på tal om det gå och handla! Ikväll blir det gryta på kokos, curry och kål med ris. Ciao!
 











Kom ihåg mig?
Här skriver du lite information om dig kanske, vad din blogg handlar om och något om dig? Skriv vad du vill eller skriv ingenting alls. Kram HannaVic.se


HannaVic logotype