Snickersbollar och uppsatsarbete

Hej hallå! Nu är jag på bättre humör! I helgen har jag äntligen kommit igång med uppsatsen. Har lagt upp hela strategin nu inför våren, läst på och till och med börjat skissa på vilka personer jag skulle vilja intervjua. Känns ändå som att jag kommer kunna fixa detta alltså :)
 
Idag har jag också gjort snickersbollar! Jag försöker ju vara lite nyttig såhär i Januari, men kan ändå känna mig sugen på något gott, så någon form av snacks är ett måste för mig. Om än nyttigt snacks.
 
 
Asså dessa bollar är dögoda! Smakar nästan som Snickers. Personligen tycker jag faktiskt bollarna är godare, de är inte lika söta och är mer kladdiga.
 
Receptet är lätt att komma ihåg:
1 dl sötmandel
1 dl havregryn
1 dl jordnötssmör (naturligtvis utan socker!)
6 dadlar (utan kärnor)
Lite salt
En skvätt vatten
 
Mixa ihop allt och rulla till bollar. Så får du typ 12 bollar. Men be aware, varje boll innehåller ca 75 kalorier! Dock betydligt bättre att äta en sånhär eller två istället för nåt annat fika eller godis.
 
I veckan som kommer drar vårterminen igång på riktigt. Jag ska på introföreläsning i Lund på tisdag. Sen direkt till tåget för att åka upp till Stockholm där jag ska tillbringa ca 23 timmar.. Har presentation av min thesis proposal på onsdag, när den är klar ska jag äta lunch och sen ta tåget ner till Skåne igen. Ja, det är lite stressigt att plugga i två städer samtidigt, haha. MEN jag kommer behöva åka upp till Stockholm ytterst sällan eftersom jag "bara" skriver uppsats där. Så det kommer ändå funka bra.
 
Känns som att jag har oceaner av tid ikväll. Ska kanske unna mig att läsa en bok. Jag och Andreas har börjat titta på Springfloden på SVTplay också. Än så länge är jag inte helt hooked, men vi har bara sett ett avsnitt än så länge så jag får väl ge det nån mer chans. Har ni förresten sett Skam som alla pratar om? Jag tittade på första avsnittet när jag låg hemma och var sjuk för nån vecka sen. Asså fattar INTE vad det är som är så bra? Jag gillade det INTE. Jag hade säkert gillat det om jag var 14... Men nej, inte min grej.
 
Vi hörs i veckan!











Kom ihåg mig?
Här skriver du lite information om dig kanske, vad din blogg handlar om och något om dig? Skriv vad du vill eller skriv ingenting alls. Kram HannaVic.se


HannaVic logotype